زندگینامه ی شهيد عليرضا دنيوي

زندگینامه ی شهيد عليرضا دنيوي 

 

تصویر شهید علیرضا دنیوی

 

شهيد عليرضا دنيوي در خرداد ماه سال 1328 در يكي از روستاهاي اطراف شهرستان ساوه در خانواده اي متدين و متشرع چشم به جهان گشود. دوران كودكي و تحصيلات ابتدايي وي در همان روستا به اتمام رسيد. براي ادامه تحصيل به شهر تهران مهاجرت كرد. تحصيلات دبيرستان را در رشته علوم طبيعي گذراند. همزمان با گذراندن خدمت سربازي به استخدام نيروي زميني ارتش درآمد و مشغول آموختن علوم و فنون نظامي شد. پيشرفت وي در آموزش‌هاي نظامي چشم‌گير بود.

در سال 1353 موفق به كسب رتبه اول تك تيرانداز مسابقات ارتش هاي جهان در كشور آلمان شد. همزمان با گذراندن دوره‌هاي سخت آموشي در دانشكده‌اي افسري با دختر عموي خويش ازدواج كرد حاصل اين ازدواج تولد 3 فرزند دختر بود. همسرش در طول زندگي كوتاه مشتركشان با صبوري و شكيبايي دوره‌هاي مأموريت هاي طولاني و پشت سر هم را به تنهايي سپري كرد و مشغول تربيت فرزندان بود.

اين شهيد گرامي مومن و با خدا بود، به خواندن نماز اول وقت بسيار تأكيد مي‌كرد و فرامين ديني را به جا مي‌آورد. بسيار آرام، با غيرت و صبور بود. پس از اتمام دوره‌هاي آموزشي و كسب مدارك عاليه افسري در پادگان 01 نيروي زميني ارتش مشغول به تربيت نيروهاي جديد الورود به ارتش شد.

با شروع جنگ تحميلي حق عليه باطل براي شركت در عمليات آزاد سازي خرمشهر درخواست مأموريت كرد و در آن درخواست آرزو كرد كه پيكرش با پرچم ايران اسلامي پوشيده شود. سرانجام در سحرگاه تاريخ 1361/02/14 در منطقه شلمچه به آرزويش رسيد و مفتخر به كسب درجه‌ي شهادت كه بالاترين درجه تكامل انساني است نائل شد.

روحش شاد و يادش گرامي باد 

خاطره اي از همسر شهيد

يك روز، وقتي به خانه آمد، بدون مقدمه گفت: آيا مي­ شود پرچم اسلام بر روي جسد من هم همانند شهداي ديگر كشيده شود؟ و من، بهت زده شده بودم و نمي­ دانستم در پاسخش چه بگويم. علي رضا كه حال مرا از چشمانم خواند گفت: آخر، امروز تشييع پيكرهاي شهدا بود و تا به حال صحنه­ اي زيباتر از اين نديده بودم.

 او سرانجام به آرزوي خود رسيد و با پرچم اسلام به ديدار پيامبر (صلي الله عليه و آله) رفت. او اكنون با حسين كوچکمان كه در سن 6 سالگي، در يك سانحه­ ي اتومبيل از دنيا رفت در كنار هم هستند و من و سه دختر او طاهره، محدّثه و زكيّه در كنار هم هستيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: نظامی

تاريخ : جمعه 8 ارديبهشت 1396 | 11:42 | نویسنده : امیر کاظمی |
.: Weblog Themes By RoozGozar.com :.

  • قالب وبلاگ
  • اس ام اس
  • گالری عکس